Amendă record: VEZI cum a ÎNȘELAT o celebră bancă din România mii de clienţi

În România, băncile îşi permit aproape orice când vine vorba de comisioane, astfel că de multe ori soluţia ţinutul banilor la saltea pare să fie cea mai rentabilă. În acest context deloc favorabil clienţilor, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor nu stă nici ea degeaba. Recent a amendat CEC Bank pentru că a perceput clienților un comision de retragere numerar pentru cardurile de credit, lucru ce ar încălca legislația în domeniul creditelor. Banca de stat ar trebui să restituie clienților până la 5 milioane de lei, potrivit profit.ro.

Cea mai mare parte a băncilor percep comisioane pentru astfel de tranzacții, mai exact câteva procente  din sumele retrase, taxele fiind mult mai mari decât în cazul cardurilor de debit.

Nu cu foarte mult timp în urmă ANPC a amendat 15 bănci cu un total de 570.000 de lei pentru publicitate incorectă sau înșelătoare. CEC Bank a fost sancţionată cu 55.000 de lei pentru că ar fi încasat de la clienți un comision de retragere numerar de pe cardul de credit de la bancomat sau EPOS la ghișeele băncii de 1%, minim 2 lei.

Începând cu 2 octombrie, pe site-ul CEC Bank este prezentată o nouă listă de comisioane și dobânzi pentru cardul de credit, în care este prezent comisionul de 1% pentru retragerile de la ATM și EPOS ale băncii, dar apare un comision 0 pentru retragerile de la ghișeele băncii. Între iunie 2010 și septembrie 2017, banca precizează că a încasat 5,25 milioane de lei din acest comision. ANPC a cerut rambursarea sumelor încasate către consumatorii care mai au contracte în derulare cu CEC Bank în termen de maximum 15 zile, precum și modificarea contractelor de card de credit prin eliminarea comisionului de retragere numerar în 30 de zile.

Continuarea pe bugetul.ro

You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

Leave a Reply

*