Ce nu spune Cătălin Drulă, ministrul Transporturilor, despre autostrada Ploieşti-Buzău

V. Stoica

Cătălin Drulă, ministrul Transporturilor, a anunțat ieri că a fost transmisă, pentru validarea de către Agenția Națională de Achiziții Publice, documentația pentru licitația destinată execuției lucrărilor tronsonului Ploiești (Dumbrava) – Buzău a autostrăzii A7, care ar trebui să facă legătura între București (prin nodul la autostrada A3, de la Dumbrava) și nordul Moldovei. Drulă a precizat, într-o postare pe pagina sa de Facebook, și că acest proiect se află în Planul Național de Redresare și Reziliență. Însă ministrul nu spune un lucru important: acest plan nici măcar nu a ajuns la Bruxelles, deci încă nu se știe dacă vor fi admise propunerile făcute de Guvernul Cîțu, inclusiv cele din infrastructura rutieră. Iar dacă proiectele pe infrastructură rutieră vor fi respinse, implicit tronsonul cu care se lăuda ieri Cătălin Drulă ar cam rămâne fără sursă de finanțare.
Mesajul ministrului Transporturilor: „Astăzi (n.n. – ieri) a fost încărcată pe sistemul de licitații publice documentația A7 Ploiești (Dumbrava) – Buzău, pentru validarea de către Agenția Națională de Achiziții Publice. După validarea de către ANAP, licitația va fi publică pe SICAP pentru depunerea de oferte. Subliniez că licitația este pentru execuția lucrărilor, adică efectiv construire. Proiectul tehnic de execuție este deja făcut și este parte din documentația de licitație. Asta înseamnă că, imediat după semnarea contractului, constructorul va putea intra în teren. Termen de execuție a lucrărilor: 20 de luni. Autostrada este împărțită în 3 loturi: 1) Nod Dumbrava pe A3 București – Ploiești -> Mizil: 21km; 2) Mizil – Pietroasele: 28,35km; 3) Pietroasele – Buzău: 13,90km. Sunt prevăzute 6 noduri rutiere (vedeţi planșele pentru amplasare), 42 de poduri/pasaje/viaducte, 4 parcări/spații de servicii și 2 centre de întreținere. Perdele forestiere de-a lungul întregii autostrăzi și stații de încărcare pentru vehicule electrice în spațiile de servicii. A7 este coloana vertebrală a Moldovei. 320 km de la Pașcani până la autostrada A3
București-Ploiești (Dumbrava), trecând pe lângă Bacău, Adjud, Focșani și Buzău. A7 este cel mai mare proiect de infrastructură rutieră propus în PNRR. Ne propunem ca până la sfârșitul verii să scoatem la licitație sectorul Buzău-Focșani, iar până la sfârșitul anului Focșani-Bacău și Bacău-Pașcani”.

You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

Leave a Reply

*