Condiţiile de trafic pe DN1 şi A3, între Ploieşti şi Bucureşti, vor fi monitorizate printr-un sistem performant

V. Stoica

Autostrada A3 și DN1, pe sectoarele cuprinse între București și Ploiești, ar putea să aibă parte, până în 2020, de implementarea unui sistem de monitorizare și de informare asupra traficului și a condițiilor de circulație, alături de alte autostrăzi din România, cum sunt A1 București-Pitești și A2 București-Cernavodă.
Ministerul Transporturilor a lansat, ieri, în dezbatere publică, un proiect privind implementarea acestui sistem de monitorizare, a cărui valoare se ridică la circa 103 milioane de lei și care ar urma să fie finanțat în principal din Programul Operațional Infrastructură Mare 2014-2020, plus bugetul de stat, prin ministerul de resort.
Potrivit notei de fundamentare a proiectului de hotărâre de guvern, prin implementarea acestui sistem de monitorizare ar trebui să crească siguranța și eficiența transportului rutier, prin aplicarea unor tehnologii inteligente de transport (ITS).
Potrivit Ministerului Transporturilor, acest sistem ar urma să reprezinte un instrument de culegere a datelor privind starea infrastructurii rutiere şi a traficului rutier în scopul creşterii eficienţei activităţilor de administrare, operare şi de informare a utilizatorilor, realizate de CNAIR pentru autostrăzile A1 București – Pitești, A2 Bucureşti – Cernavodă şi A3 Bucureşti – Ploieşti, precum şi pentru DN1, între Bucureşti şi Ploieşti.
Conform documentului elaborat de MT, fiecare autostradă va avea un sistem propriu care ar urma să fie conectat la Centrul de Monitorizare şi Informare de la Direcția Regională de Drumuri și Poduri Bucureşti, asigurându-se controlul şi comanda celor trei sectoare de autostradă dintr-un centru unic.
Sistemul de monitorizare şi informare va fi compus din subsistem de monitorizare a traficului, de detectare a incidentelor apărute prin intermediul unui sistem video, de monitorizare a condițiilor meteo și, implicit, rutiere.
Pe cele trei sectoare de autostradă și pe DN1 între București și Ploiești ar trebui să apară, în urma implementării acestui sistem, panouri cu mesaje variabile, dar și subsisteme de monitorizare a traficului cu senzori wireless.
Cel mai important beneficiu ar fi creșterea siguranței prin informarea în timp real asupra traficului, dar și, implicit, reducerea numărului de accidente, a severității accidentelor și a timpului de intervenție pentru serviciile de urgență.

You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

Leave a Reply

*