Copiii au putere! Predare inovatoare și clasă verde în curtea școlii pentru elevii de la Anișoara Odeanu și Școala Gimnazială Nr. 1

Zilele trecute, clasa a VII-a U de la Școala Gimnazială ”Anișoara Odeanu” a finalizat programul Proiect: Cetățeanul, coordonat de prof. Laura Secoșan. Acesta reprezintă o metodă de predare a democrației participative.

Aplicarea programului a început în perioada în care orele se desfășurau online și a fost finalizat când elevii s-au întors fizic la școală. Prezentarea proiectului s-a realizat în aer liber, vineri, 18 iunie, în curtea Școlii Gimnaziale Nr. 1, mai exact în Clasa verde din curtea școlii, un proiect implementat de Clubul Impact ”Copiii au putere” Lugoj , unde elevii, sprijiniți de Fundația Noi Orizonturi și de voluntari, au construit din paleți mese și bănci pentru a desfășura ore în aer liber.

”Nu a fost deloc ușor, dar ne-am dorit foarte mult să ducem proiectul la bun sfârșit. Nu am fi reușit fără sprijinul domnilor profesori Manu Pașca , Diana Haldea și Simona Gheju, care au mobilizat elevii, ne-au ajutat la realizarea afișelor și a prezentării. Conducerea școlii, reprezentată de Dana Elena Tipei  și Henriette Deak, ne-a fost un real sprijin, participând la eveniment și oferind diploma clasei într-un cadru oficial. Asociația LIFE Lugoj-30 reprezentată de Ștefania Șchiop, ne-a oferit consultanță în implementarea soluției, a îndrumat elevii să meargă la Primăria Lugoj să depună cerere pentru soluționarea problemei gunoaielor aruncate în fața școlii. A fost un proiect de echipă, prin care am învățat că e important ca profesorii să colaboreze și să lucreze împreună, pentru ca apoi elevii să preia exemplul”, explică membrii Clubul Impact ”Copiii au putere” Lugoj.

Proiect: Cetățeanul este o metodologie inovatoare pentru predarea educației civice în învățământul gimnazial. Metoda Proiect: Cetățeanul este structurată ca un proces care conține opt pași clari și se bazează pe studierea de către elevi a unei probleme a comunităţii locale ce presupune o politică publică.

Elevii care utilizează această metodă sunt astfel ghidați într-un proces de învățare a modurilor în care cetățenii pot nu numai să influențeze politicile publice, ci și să le inițieze și să reflecteze la viața lor cotidiană din perspectiva politicilor publice percepute ca instrument de responsabilizare a autorităților publice.

Institutul Intercultural Timișoara oferă cursuri, sprijin și consultanță permanentă profesorilor de educație socială care doresc să implementeze metoda Proiect: Cetățeanul la clasa a VII-a.

Articolul Copiii au putere! Predare inovatoare și clasă verde în curtea școlii pentru elevii de la Anișoara Odeanu și Școala Gimnazială Nr. 1 apare prima dată în Redeșteptarea.

You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

Leave a Reply

*