„Curăţenia” anuală la Gara de Sud costă cât un apartament cu două camere

• Dacă s-ar ţine cont de cerinţele din caietul de sarcini, clădirea ar trebui să fie “lună”

V. Stoica

Serviciile de salubrizare în stația de cale ferată Ploiești Sud vor costa Regionala Căi Ferate București din cadrul Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA nici mai mult, nici mai puțin de 150.000 de lei, adică 32.000 de euro, în doar 12 luni. Prin urmare, pentru întreținerea “curățeniei” în spațiile cu specific feroviar din principala poartă de intrare feroviară în orașul lui Caragiale se cheltuie o sumă echivalentă valorii unui apartament cu două camere într-o zonă bunicică a Ploieștiului…
Pentru cei 150.000 de lei, firma de salubrizare care va câștiga contractul ar trebui să execute două tipuri de servicii de curățenie. Salubrizarea curentă, care ar trebui să se facă zilnic, în trei schimburi, ar consta din măturarea/aspirarea spațiilor de salubrizat, spălarea cu detergent a pardoselilor din spațiile interioare, spălarea și dezinfectarea vaselor de WC, strângerea gunoiului dintre linii, curățarea fântânilor cu apă potabilă. Dacă s-ar ține cont cu adevărat de aceste condiții, stația CFR Ploiești Sud ar străluci de curățenie.
Pe de altă parte, ar mai trebui făcută și salubrizarea generală – la date stabilite– care ar consta în spălarea cu soluție cu detergent a tâmplăriei ușilor și ferestrelor, a mobilierului, a băncilor de pe peron, spălarea geamurilor, a perdelelor (acolo unde există!!!), curățarea corpurilor de iluminat, chiar și marcarea cu vopsea sau cu var a marginilor peroanelor.
În plus, tot documentația de licitație mai spune că, în timpul efectuării serviciilor de salubrizare, este interzisă deranjarea fluxului de călători, iar personalul de curățenie ar trebui să se comporte civilizat și să nu se angajeze în discuții cu publicul călător sau cu personalul angajat al căii ferate! Mai mult decât atât, toți lucrătorii firmei de curățenie ar trebui să poarte uniforme și ecusoane cu numele, prenumele și cu denumirea societății la care sunt angajați.
Dacă toate cele de mai sus s-ar respecta, mai ales pentru că vorbim despre un contract anual de 150.000 de lei, în Gara de Sud ar trebui să fie o curățenie “lună”… Dar cine urmărește respectarea cu strictețe a prevederilor contractuale?

You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

Leave a Reply

*