De 20 de ani neîntrerupt principal sponsor privat al voleibalistelor de la CSM Lugoj, Rieker își închide complet în primăvară fabrica de pantofi de pe malurile Timișului

CSM Lugoj, pe cale de a obține în această iarnă a treia calificare consecutivă în faza play-off din Divizia A1 de volei feminin, a primit neplăcuta veste a închiderii fabricii din municipiul de pe Timiș a producătorului de pantofi Rieker, de 20 de ani principal susținător neîntrerupt din mediul privat al sportivelor bănățence la fileu. Disponibilizarea totală a 663 de angajați constituie o lovitură cu impact economico-social pentru al doilea oraș ca mărime din județ, care afectează însă indirect și așa vitregita arenă sportivă.

Pierderea de pe un sezon pe altul a unui sponsor de regularitate din mediul privat constituie o pagubă însemnată pentru o grupare ca majoritatea celor din sportul românesc, dependentă într-o nesănătos de mare măsură de alocațiile financiare din banul public.

Rieker a fost aproape de gruparea voleibalistă încă de la începuturile fabricii în Lugoj, la finele anilor 90, când formația feminină activa în eșalonul secund, susținând-o financiar fără întrerupere, și la bine, și la greu, mereu ca principal sponsor privat, cu un aport în medie peste ani de aproximativ 9% din bugetul pe sezon al divizionarei.

Sponsorizarea oferită peste cele două decenii de Rieker a crescut încet și sigur în timp, iar dat fiind reușita lugojencelor de a activa din 2010 încoace neîntrerupt în elita Divizia A1, actualmente în cel de-al nouălea sezon consecutiv în prima ligă, și sumele alocate în ultimele ediții au fost cele mai generoase de pe parcursul acestei colaborări, în cazul campaniei de față acoperind circa 12% din bugetul grupării.

Însă, dat fiind închiderea fabricii în această primăvară, secția de volei feminin de la CSM Lugoj cu certitudine nu va mai beneficia pentru viitorul sezon de ceea ce reprezenta un ajutor pe care se putea baza ediție de ediție, o sumă deloc de lepădat pentru o grupare vădit presată de constrângeri bugetare.

Implicit, deși în plan sportiv bănățencele rulează întins spre cea de-a zecea participare succesivă în elita ”A1”, n-ar fi absolut exclus ca, dat fiind și dispariția ”zecimii” dinspre Rieker, situația financiară oricum gravă a formației de volei feminin să împiedice la vară înscrierea în campania 2019-2020 a primului eșalon.

Până atunci însă, rămâne de văzut și dacă impactul imediat al închiderii în primăvară a fabricii de pe Timiș va afecta activitatea secției de volei de la Clubul Spotiv Municipal în sezonul în curs, din care mai are de disputat 4 etape din retur, începând cu cea de sâmbătă de la ora 16:30 la Galați, iar apoi la Blaj, respectiv acasă cu CSM Târgoviște și Știința Bacău, plus cele 10 runde din play-off, în cazul confirmării calificării în zona 1-6.

Contractul semnat în august 2018 între CSM Lugoj și Rieker pentru sezonul în curs este valabil până în august 2019 și s-a derulat în proporție de 50%, sume deja achitate de sponsor grupării, la timp, ca întotdeauna. Speranțele lugojencelor sunt ca prim-divizionara să mai beneficieze de restul contractului în derulare, măcar cât fabrica se mai află încă în activitate. Aportul sponsorului era semnificativ și prin prisma faptului că astfel erau acoperite anumite cheltuieli ale echipei care altfel nu puteau fi asigurate din banul public, conform legislației în vigoare.

Închiderea completă a fabricii de pantofi din Lugoj în această primăvară echivalează cu disponibilizarea totală a unui număr de 663 de angajaţi. Întreprinderea a fost deschisă de producătorul de încălțăminte Rieker în anul 1998 iar compania înfiinţată în 1874 în Germania și în prezent cu sediul central în Elveţia avea în 2017 afaceri în România de 264,7 milioane lei, cu un profit net de 2,8 milioane lei.

Echipa feminină de volei mai beneficiază de sprijinul a doi sponsori mai mici, care ridică aportul capitalului privat anual la aproximativ 15% din buget, grosul susținerii venind din partea Municipalității lugojene, la ora actuală în cuantum de 800.000 de lei conform anunțului pentru anul calendaristic 2019, cu eventualitatea altor 400.000 de lei la o rectificare bugetară ulterioară.

Cum însă și datoriile clubului au tot crescut în ultimii ani dat fiind diferența între necesarul solicitat de gruparea voleibalistă și sumele achitate în cele din urmă dinspre Consiliul Local Lugoj, speranțele unei rectificări favorabile de buget pe anul calendaristic în curs ar alimenta în mare măsură doar risipirea bătăilor de cap legate de datoriile din urmă.

Realist vorbind, Municipalitatea n-a reușit acoperirea de la bugetul local a respectivelor 85% necesare divizionarei la fileu, tentativă cu atât mai dificilă dat fiind modificările legislative de anul trecut și creșterea impozitării salariilor, totul pe fondul unei alte lovituri resimțite de CSM Lugoj în ultimii 3 ani, de când Consiliul Județean Timiș n-a mai alocat bani pentru trupa din sala ”Ioan Kunst Ghermănescu”.

Și prin prisma acestor aspecte, aportul celor de la Rieker, micuț dar sigur, s-ar face cu atât mai mult resimțit prin lipsă.

În acest context și ținând cont de estimarea că o aliniere în Divizia A1 fără un buget anual de circa 350.000 de euro ar fi ca și imposibilă în niște condiții rezonabile, fără a mai pune la socoteală și bonusul obținerii unui loc 6, adjudecat de CSM în ultimele două campanii, continuitatea lugojencelor din 2010 în elită este o izbândă în sine, raritate între prim-divizonarele din țară, fiind pusă însă de-acum în și mai mare pericol. Care a mai dat târcoale recent pe Timiș.

The post De 20 de ani neîntrerupt principal sponsor privat al voleibalistelor de la CSM Lugoj, Rieker își închide complet în primăvară fabrica de pantofi de pe malurile Timișului appeared first on sporttim.ro.

You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

Leave a Reply

*