Două asocieri de firme se bat pentru contractul de lărgire cu o bandă a DN1, pe numai 300 de metri, în zona Cornu

Violeta Stoica

Un contract de circa 2,6 milioane de lei pentru construirea unei benzi suplimentare pe o lungime de 300 de metri pe drumul național DN1, în zona comunei Cornu, pune față în față două asocieri de firme în cadrul procedurii de achiziție derulate de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere.
Săptămâna trecută s-au deschis ofertele pentru proiectare și execuție – inclusiv cadastrarea și intabularea coridorului de expropriere -, fiind făcute publice și cele două asocieri de firme interesate de contract: asocierea IBB-HIB România (lider), și AutoTehnorom, Ventor Grup Consulting, respectiv asocierea SC Andaur Construcții SRL (lider) și Ria Design Consulting SRL, SC Dineng Dev SRL, Edrom Cart.
Ce vizează proiectul? Completarea de la trei la patru benzi de circulație a sectorului cuprins între km 95+150 și 95+450, în localitatea Cornu, adică pentru o lungime de 300 de metri.
Lucrările de modernizare a celui mai circulat drum național din România (DN1) au fost făcute în anul 1967, terenurile afectate de execuția lucrărilor fiind expropriate prin decret al Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România.
În anul 1998, lucrările de extindere a DN1 spre Valea Prahovei au fost sistate în zona comunei Cornu, fiind dispusă revizuirea proiectului pe tronsonul de 300 de metri precizat, din cauza unei reclamații privind ocuparea unei suprafețe de teren. Trei ani mai târziu, prin sentință judecătorească rămasă definitivă, au încetat raporturile litigioase, dar și proiectul a trebuit să fie reluat de la zero.
Sectorul vizat de lucrările care ar trebui să conducă la lărgirea drumului național se află pe terasa superioară a râului Prahova, la baza versantului pe care este amplasată comuna Cornu.
Potrivit CNAIR, completarea de la trei la patru benzi de circulație a DN1, pe cei 300 de metri, ar urma să „fluidizeze traficul și să crească viteza de deplasare”, să asigure „mărirea confortului participanților la trafic”, dar și „realizarea unei economii de timp în trafic prin reducerea blocajelor”.
De proiectul autostrăzii Ploiești-Brașov, numai de bine! Adică, doar declarații, în ciuda promisiunilor că problema traficului spre Valea Prahovei ar putea fi rezolvată în următorii ani. O iluzie în care nu mai crede nimeni, cu atât mai puțin șoferii blocați în traficul infernal de pe drumul spre munte, lărgit sau nu pe 300 de metri, la Cornu!

You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

Leave a Reply

*