Facebook recunoaşte că aproape toţi utilizatorii sunt afectaţi de lacunele privind confidenţialitatea.

Facebook recunoaşte că datele personale ale majorităţii utilizatorilor reţelei sociale, în număr de peste 3 miliarde, sunt vulnerabile şi este probabil să fi fost colectate fără cunoştinţa lor, în mod inadecvat, prin „activităţi sofisticate derulate scară largă”, potrivit Bloomberg.

Dezvăluirile de săptămâna aceasta ilustrează modul în care reţeaua socială a câştigat miliarde de dolari din publicitate prin monetizarea datelor personale ale utilizatorilor, fără a preveni însă accesul al unor persoane sau organizaţii cu intenţii dubioase la muntele de informaţii. Facebook are 3,2 miliarde de utilitatori acitivi lunar la nivel mondial.

Facebook a anunăţat, miercuri, că a eliminat funcţia care permitea ca utilizatorii să caute profile personale pe reţeaua socială utilizând numere de telefon sau adrese de email, după ce a stabilit că această caracteristică a permis unor persoane sau organizaţii cu intenţii „maliţioase” să colecteze informaţii din profilele publice ale utilizatorilor.

„Având în vedere scara şi nivelul de sofisticare al activităţilor pe care le-am văzut, considerăm că majoritatea persoanelor care folosesc Facebook ar putea să fi avut profilele publice colectate în acest mod, aşa că am dezactivat această funcţie”, au anunţat reprezentanţii Facebook, citaţi de Bloomberg.

Tot săptămâna aceasta, scandalul Cambridge Analytica a luat amploare după ce Facebook a anunţat că firma britanică de consultanţă electorală a colectat, înainte de campania electorală din SUA din 2016, datele a aproximativ 87 de milioane de utilizatori, majoritatea din Statele Unite. Anterior, cifra era estimată la 50 de milioane de utilizatori.

Facebook şi fondatorul companiei, Mark Zuckerberg, şi-au cerut deja scuze pentru modul inadecvat în care reţeaua socială a tratat protecţia datelor şi au dat asigurări că de acum înainte vor trata confidenţialitatea cu simţul răspunderii. Zuckerberg, devenit unul dintre cei mai bogaţi oameni din lume datorită succesului Facebook, va fi audiat săptămâna viitoare în Congresul Statelor Unite.

Printre măsurile luate de Facebook se numără apariţia, începând din 9 aprilie, a unei notificări în partea de sus a paginii Noutăţi/News Feed, prin care fiecare utilizator va putea afla dacă datele personale publicate pe reţeaua socială au fost accesate de Cambridge Analytica.

Audierile în dosarul Cambridge Analytica au început deja în Parlamentul Marii Britanii, unde va răspunde probabil unul dintre directorii executivi ai Facebook.

Mark Zuckerberg a dat asigurări, miercuri, că Facebook nu a remarcat vreun impact semnificativ asupra afacerilor în urma dezvăluirilor din presă, deşi scandalul a declanşat o cascadă de critici dure la adresa reţelei sociale din partea utilizatorilor şi a marilor advertiseri, culminând cu campania „#DeleteFacebook” care încurajează utilizatorii să-şi şteargă conturile.

Acţiunile Facebook au crescut cu 3% în sesiunea de tranzacţii futures de miercuri seară de la New York, după ce au închis şedinţa oficială de tranzacţionare în scădere cu 1%.

Cotaţia bursieră a celei mai mari reţele sociale s-a prăbuşit cu până la 18% în urma scandalului Cambridge Analytica, de la peste 185 de dolari în 16 martie până la un minim de aproape 150 de dolari în 27 martie, ceea ce a redus capitalizarea de piaţă a companiei cu peste 80 de miliarde de dolari.

Citeste continuarea pe economica.net

You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

Leave a Reply

*