[FOTO] Prejudiciu de 200.000 lei! Lucrări și echipamente recepționate doar pe hârtie la fost cazarmă de pe strada Banatului

O comisie din cadrul Primăriei Lugoj a verificat lucrările și utilajele plătite din bani publici la reabilitarea cazarmei de pe strada Banatului.




După ce a constatat mai multe nereguli și lipsa unor echipamente achitate din bani publici, care au fost destinate pentru viitorul sediu al Direcției de Asistență Socială Comunitară, primarul Lugojului a format o comisie din funcționari ai primării, care să verifice lu­cră­rile pentru care au fost achitați banii.

La verificări a fost “invitat” și dirigintele de șantier, tot un fel de angajat al primăriei.

Mai pe înțelesul tuturor, funcționarii din primărie împreună cu dirigintele, care ar fi trebuit să supravegheze și să coordoneze lu­cră­rile și efectuarea plăților, sunt che­mați acum să caute ei cine este hoțul. Rămâne de văzut cine pe cine demască.

“Am recurs la a întocmi o comisie care să stabilească dacă ceea ce s-a plătit în 2019 s-a și executat pe teren, o comisie alcătuită din colegi din primărie. Am invitat la lucrările acestei co­misii pe dirigintele de șantier, pe antreprenorul general, pe subcontractorul acestuia și pe colegii noștri din biroul de investiții. Am constatat că anumite echipamente lipsesc cu desăvârșire, alte echipamente nu sunt exact așa cum s-au plătit. Am constatat lipsa pa­ra­trăs­netului, spre exemplu, am constat lucrări plătite la tonă, când ele de fapt au fost făcute la metri pătrați și cu siguranță sunt diferențe majore și acolo. Deocamdată nu vorbim de calitatea lucrărilor sau de ce lucrări ascunse s-au plătit, pentru că nu știm dacă au fost sau nu au fost făcute. Prejudiciul estimat la ora aceasta este undeva în jur de 200.000 de lei. O să ne adre­săm organelor de cercetare pentru a evalua și a stabili în mod concret în justiție care este întinderea preju­diciului și cine este responsabil cu adevărat de toate a­ces­tea. Lucrările sunt oprite, contractul este reziliat, o să facem o expertiză tehnică și judiciară și extrajudiciară pentru a ști cum putem merge mai departe. Nu mai putem lăsa lucrurile așa, trebuie să reluăm de la zero practic și să le dăm în folosință celor cărora le sunt destinate”, a declarat Claudiu Buciu, primarul Lugojului.

Fi­nan­ța­rea reabilitării edificiului (ridicat la sfârșitul secolului 18, începutului secolului 19) pentru partea ex­te­rioară, pe o lungime de aproximativ 40 de m, a fost stabilită de fosta ad­ministrație la aproximativ 1,6 mi­lioane lei (fără TVA), iar pentru interior, unde urma să se refacă 1200 de m.p., din cei 3000 existenți, a fost promisă suma de 800.000 de lei.

Articolul [FOTO] Prejudiciu de 200.000 lei! Lucrări și echipamente recepționate doar pe hârtie la fost cazarmă de pe strada Banatului apare prima dată în Redeșteptarea.

You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

Leave a Reply

*