Guvernul vrea mai multe controale pe şantierele din bani publici

Numărul de posturi ale Inspectoratului de Stat în Construcţii (ISC) va fi suplimentat cu 200, arată un proiect de Hotărâre de Guvern publicat spre consultare publică pe pagina de internet a Ministerului Dezvoltării. Cele mai multe posturi sunt pentru inspector în construcţii. Concret, Guvernul vrea să schimbe organigrama ISC prin aprobarea unui număr maxim de 1.014 de angajaţi, cu 200 mai mult decât în prezent, se arată în nota de fundamentare a Hotărârii de Guvern. Dintre cele 200 de posturi, 170 sunt pentru inspectori în construcţii, 19 pentru experţi registratură şi
11 de consilier juridic. Impactul financiar pentru 2018-2022 este unul pozitiv, se mai arată în document. Creșterea cheltuielilor bugetare va fi acoperită de creșterea încasărilor, de cel puţin 10%.
„Alocarea personalului suplimentar se va realiza cu preponderență la nivelul inspectoratelor regionale și județene în construcții în vederea îmbunătățirii activităților de control și inspecție în domeniul construcțiilor, urmărindu-se creșterea numărului activităților de control pe an cu 50%, ajungându-se astfel la aproximativ 32.000 de activități de control pe an, ceea ce va genera creșterea numărului de obiective de investiții aflate în evidență și a sumelor încasate cu titlu de cote legale datorate către ISC”, se mai arată în documentul citat. Un alt motiv pentru care Guvernul doreşte modificarea organigramei ISC se referă la faptul că inspectorii în construcţii trebuie să fie prezenţi la recepţia lucrărilor finanţate din banii statului sau din bani europeni. ISC are în prezent stabilit un număr maxim de posturi de 81, la aproape jumătate de 2008, atunci când numărul angajaţiolor a fost de 1.500. Cei 353 de inspectori din cadrul instituţiei au efectuat anul trecut 21.770 de controale, adică aproape 62 pentru fiecare inspector.

You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

Leave a Reply

*