La Grădiniţa „Crai Nou”- cerc pedagogic despre importanţa dezvoltării psihomotrice a preşcolarului

Luiza Rădulescu Pintilie

Cu o interesantă şi de actualitate tematică din pespectiva noilor abordări ce vizează educaţia timpurie, s-a desfăşurat recent un Cerc pedagogic ce a reunit cadre didactice ce se ocupă de pregătirea grupelor mijlocii de preşcolari în cadrul grădiniţelor ploieştene din zona Centru- Sud: Grădinițele 2, 3, 4, 5 ,7 ,11, 14 ,16, 26, 30, 32, 35, 38, ,,Cheița de Aur”, ,,Angels”, ,,Scufița Roșie”, ,,Căsuța cu Povești”, ,,Sfinții Arhangheli Mihail și Gavriil”, ,,Sfântul Stelian”, Spectrum, Ciorani. Organizată şi găzduită de Grădiniţa cu program normal şi program prelungit „Crai Nou” din Ploieşti, sub coordonarea profesoarelor pentru învăţământul preşcolar Ioana Enuţă şi Cristina Luiza Voica- metodiste cu experienţă ştiinţifică şi pedagogică şi cu participarea inspectoarelor Mariana Ilie şi Carmen Costeleanu, reuniunea de specialitate s-a concentrat în jurul unor priorităţi ce vizează „locul şi importanţa domeniului psihomotric în dezvoltarea preşcolarului conform noului curriculum pentru învăţământ preşcolar”. Atât referatul ce a creat, la nivel conceptual şi teoretic, în prezentarea prof. Alina Purice şi Andreea Moldoveanu, cadrul discuţiilor şi al schimbului de experienţă între cadrele didactice participante, cât şi atelierul practic „Mişcare, relaxare, încântare”- coordonat de prof. Anca Toma- au suscitat interes şi implicare, după cum ne-a precizat prof.înv.preşc. Irina Curelea- director al grădiniţei care a găzduit cercul pedagogic. În fapt, s-a evidenţiat că domeniul psiho-motric are legătură directă cu starea fizică, de adaptare , de rezistenţă la efort a preşcolarului, influenţând benefic întreaga funcţionalitate a organismului acestuia, în principal a creierului, vitalitatea şi receptivitatea acestuia, ceea ce are consecinţe pozitive şi asupra răspunsului la cerinţele procesului educaţional. Jocul- ca element central al acestui amplu şi complex proces- a fost ilustrat sub forma unei plimbări prin pădure, în care s-au îmbinat interesant şi creativ elemente concrete de mişcare – mersul cu ocolire de obstacole , de exemplu, concepte psiho-motrice şi s-a ajuns la … poveste, cea care defineşte, până la urmă, atmosfera în care un copil se regăseşte cel mai bine şi în care educatorul poate să-l conducă înspre înţelegerea noţiunilor, înspre punerea în valoare a abilităţilor şi deprinderilor, înspre socializare şi integrare.

You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

Leave a Reply

*