Ministrul Transporturilor vede aproape gata și autostrada Ploiești-Buzău!

V. Stoica

Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a făcut un nou anunț pentru șoferii din România, sătui de drumuri naționale și avizi de autostrăzi. Ministrul spune că „se intră în linie dreaptă pentru construirea A7”. Pentru cei mai puțin cunoscători, A7 ar urma să devină autostrada Ploiești-
Buzău, de legătură cu Nordul Moldovei.
„Sunt gata studiul geotehnic și cel de fezabilitate pentru tronsonul Ploiești-Buzău din Autostrada Moldovei. După aprobarea lor azi (n.n. – marți) de către CNAIR, în această săptămână va fi obținut și acordul de mediu pentru acest segment. Calendarul pe care l-am anunțat rămâne valabil: în mai, începem licitația pentru EXECUȚIA tronsonului, lung de 63 de km, care cuprinde 6 noduri rutiere, 42 de poduri și viaducte, 4 parcări securizate și 159 de hectare de perdele forestiere.
Acesta este un proiect din ”noua generație” pregătită de CNAIR, unde toată partea de proiectare este pusă la punct înainte de lansarea licitației pentru execuție. Astfel, vom avea exproprierile făcute la zi, toate avizele, studiile geotehnice și acordurile necesare – astfel încât să putem începe lucrările în teren de îndată ce semnăm contractul de execuție”, a anunțat Cătălin Drulă.
Acesta nu ține cont, însă, în optimismul său, că mai este mult și bine până la construirea propriu-zisă a acestui tronson, de la Ploiești la Buzău, din A7.
CNAIR estimează că pe tronsonul Ploiești-Buzău al viitorului drum de viteză ar fi nevoie de exproprierea a cel puțin 800 de imobile (terenuri și clădiri). Toate acestea ar urma să fie expropriate după efectuarea cadastrului și a evaluărilor, servicii ce fac obiectul unui acord-cadru de patru ani, împărțit în contracte subsecvente anuale. Acord-cadru încheiat abia în urmă cu două luni!
Pe tronsonul Ploiești-Buzău al Autostrăzii Moldovei vor fi afectate mai multe localități de coridorul de expropriere pentru realizarea acestei lucrări de utilitate publică, pe raza localităților Dumbrava, Râfov, Albești-Paleologu, Tomșani, Colceag, Baba Ana (în județul Prahova) și Săhăteni, Ulmeni, Pietroasele, Stâlpu și Buzău.
De fapt, denumirea autostrăzii este improprie, pentru că punctul de plecare de pe raza județului Prahova este pe raza comunei Dumbrava, prin racordare la autostrada București-Ploiești.
Lungimea totală a traseului este de circa 63,25 km și se împarte în trei tronsoane: Tronsonul 1: de la Dumbrava (nod cu autostrada București – Ploiești) la Mizil (DJ 100C); Tronsonul 2: de la Mizil (DJ 100C) la Stâlpu (km 49+350); Tronsonul 3: din zona localității Stâlpu (km 49+350) la municipiul Buzău (DN 2B).
Traseul autostrăzii Ploiești – Buzău se desprinde din autostrada A3 (km 53+000), în dreptul localității Dumbrava, prin intermediul unui nod rutier de tip „trompetă”, care asigură o viteză de circulație de 80 km/h.
După desprinderea din nodul rutier, traseul traversează calea ferată Ploiești – Urziceni și DJ 101F ce face legătura între localitățile Dumbrava (ocolită pe la sud) și Ciupelnița (ocolită pe la nord), iar localitatea Trestienii de Jos este ocolită pe la nord și urmează, mai apoi, direcția NE, traversând o serie de canale de irigații existente, râul Cricovul Sărat și mai departe DN 1D (unde se propune realizarea unui nod rutier de tip treflă completă), geometria bretelelor nodului rutier asigurând o viteză de 60 km/h, iar circulația pe acestea se va desfășura unidirecțional. Traseul urmează apoi drumul spre Mizil și spre județul Buzău.

You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

Leave a Reply

*