Parcările, cu plată! Introducerea taxei are scopul de a reduce supraaglomerarea străzilor din Lugoj

Sistemul de parcare cu plată va fi introdus și la Lugoj. Acesta va fi gestionat de viitoarea companie de servicii publice a municipiului. Vor fi taxate atât parcările din zonele de reședință, cât și cele din zonele centrale.




După spusele primarului, introducerea taxelor va avea ca scop reglementarea zonelor de parcare și nu neapărat pentru a încasa niște bani de la cetățeni.

Supraaglomearea parcărilor este un fenomen care trebuie gestionat, înainte de a sufoca orașul.

”Am contactat două societăți de consultanță, dar încă nu am atribuit contractele. Studiul privește atât parcările de reședință, cât și cele din zonele centrale”, spune primarul Claudiu Buciu.

Edilul șef precizează că ”am gândit acest sistem pentru a aduce ordine în ceea ce privește parcările din oraș, nu pentru a încasa neapărat niște bani de la cetățeni. Nu asta e miza principală în acest moment”.

Ordine în haosul parcărilor

Mergând pe ideea de ordine, Claudiu Buciu dă patru exemple:

”Sunt situații în care doi oameni stau într-un apartament și au trei mașini în parcarea blocului. În zonele rezidențiale, parcările sunt ocupate de tot felul de camionete și alte mijloace de transport. Altele decât autoturismele personale! Acestea ocupă locurile de parcare destinate locatarilor. Al treilea exemplu și cel mai elocvent sunt autoturismele scoase la vânzare și care ocupă spațiul public. În momentul în care vom introduce o taxă de parcare de un leu pe oră, o să-i văd pe cei care ocupă domeniul public ilegal cum vor plăti această taxă. Sunt destule astfel de cazuri, cum ar fi în față la Butan Gas, pe strada Timișoarei. Desigur, mai este și situația rablelor care ocupă locuri de parcare sau se află ilegal pe spațiul public”.

Nu se vor mai da autorizații de construcție fără loc de parcare

Pentru a degreva spațiul public de mașini care nu sunt utilizate, ”la toate autorizațiile de construcție pe care le dăm de când sunt eu în Primărie, trebuie să aibă și locuri de parcare. Dacă cineva are casă și mașină, să aibă loc de parcare în curte. Dacă nu are loc în curte, toți o să-și țină mașinile pe stradă și la un moment dat nu va mai fi loc. La toate PUZ-uril noi care vin la aprobare, le impunem obligația ca trama stradală să prevadă parcări laterale, pe ambele părți ale drumului. Repet! Ideea nu este neapărat legată de a lua o taxă de la oameni, ci de a re­gu­lariza, de a reglementa și de a gestiona corect activitatea de parcare”, a spus Claudiu Buciu. După ce se va încheia această etapă se va ști și necesarul real, pentru a face noi parcări. Edilul șef dă ca exemplu Microraionul III, unul dintre cel mai aglomerate cartiere ale Lugojului: ”Acolo nu ai loc nici de un ac, ce să mai faci parcare supli­men­tară! Nu avem ce face, decât să mutăm grădinița sau școala, pentru că pe oameni n-ai cum să-i muți de acolo. Așa am salva 5-6.000 de metri pătrați și am rezolva problema parcărilor, dar și a unei grădinițe noi. Știu! Sună poate prea îndrăzneț, dar alte alternative nu sunt. M-am plimbat pe jos, printre blocuri și pe străzile laterale, pentru a vedea unde am putea cumpăra terenuri pentru parcări. Ne-am gândit și la ideea răscumpărării centralei, deși e destul de mică, pentru a face locuri de parcare”.

Demolarea garajelor, o problemă

Vechile garaje din perioada comunistă sunt o prezență cu care ne-am obișnuit în cartierele lugojene. Înlăturarea lor pentru a face mai multe spații de garare a autovehiculelor nu este prea ușoară:

”Am studiat și problema demolării garajelor, dar majoritatea au terenul de sub ele cumpărat. Desigur, se pot face expropieri, dar asta cere timp. Dacă s-ar fi urmărit o strategie pe termen lung, nu s-ar fi vândut terenul de sub garaje la oameni”.

Introducerea parcărilor cu plată în zonele rezidențiale se va face în colaborare cu serviciul de taxe și impozite. Acolo se știe câți oameni care stau la apartamente au mașini și se poate determina câți deținători de autovehicule sunt pe unitate locativă. În rest, parcări cu plată vor mai fi introduse în zona centrală.

Autoutilitară pentru tractarea vehiculelor parcate ilegal

Primarul Lugojului anunță și achiziționarea unei autoutilitare care să poată fi folosită pentru ridicarea și tractarea automobilelor parcate necorespunzător pe spațiul public.

”Dacă vom ridica doar câteva mașini pe lună, credem că oamenii vor înțelege mesajul și nu vor mai parca neregulamentar. Noi considerăm că îi putem determina și altfel pe lugojeni să nu mai parcheze neco­respunzător. În cel mai rău caz, pentru o perioadă scurtă, vom achi­zi­ționa aceste servicii de la firmă specializată, până vom obține gradul de conformare dorit”, adaugă primarul.

Articolul Parcările, cu plată! Introducerea taxei are scopul de a reduce supraaglomerarea străzilor din Lugoj apare prima dată în Redeșteptarea.

You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

Leave a Reply

*