Procedură în regim de urgență pentru străzile pline de gunoaie ale Ploieştiului!

N. Dumitrescu

Criza salubrității pare că nu se mai termină la Ploieşti, iar faptul că se prelungește s-a confirmat acum două zile, mai exact miercuri, când, într-o ședință cu caracter extraordinar, pe ordinea de zi a aleșilor locali s-a aflat proiectul de hotărâre, inițiat de primarul Andrei Volosevici, ce vizează delegarea contractului pentru curăţenia căilor publice printr-o procedură realizată în regim de urgență, adică prin negociere directă. Este vorba mai exact despre serviciul public de salubritate pentru activitățile de măturat, spălat, stropit și întreținere a căilor publice din Ploiești, precum și pentru curățenia și transportul zăpezii de pe căile publice, când va veni iarna, și menținerea în funcțiune a acestora pe timp de polei și îngheț, suma estimată pentru acest contract fiind evaluată la aproape 3,4 milioane de lei. Proiectul a trecut la vot, iar încredințarea prin negociere directă, fără să mai fie publicat un anunț și în Sistemul Electronic al Achizițiilor Publice, a fost justificată, având în vedere urgența acestei proceduri: contractul cu Rosal a fost reziliat în urmă cu trei luni, iar termenul până la care acest operator de salubritate este obligat, în condițiile legii, să asigure continuitatea serviciului, este 16 septembrie a.c. De adăugat faptul că Primăria Ploiești a lansat deja o licitaţie în vederea desemnării unui nou operator de salubritate, pentru realizarea operațiunilor menționate anterior, în baza unui nou contract, însă, se pare că municipalitatea este urmărită de ghinion, contractul fiind deja contestat de două ori. Iar cum, în aceste condiții, finalizarea selectării unui nou operator este luată în calcul spre sfârşitul acestui an, în proiectul de hotărâre aprobat miercuri se precizează clar faptul că durata contractului cu firma care va fi selectată prin negociere directă va fi de la data semnării documentului până pe 31.12.2021, urmând să înceteze de drept la data semnării primului contract subsecvent încheiat în baza acordului atribuit ofertantului declarat câștigător la procedura de licitație deschisă. Reamintim faptul că, din cauza prestării mai mult decât deficitare a obligațiilor din contract privind curățenia căilor publice, rezilierea contractului dintre Primăria Ploiești şi Rosal a fost votată în legislativul local în luna mai a.c. Operatorul de salubritate a primit notificarea de reziliere pe 18 iunie, iar de aici a intervenit termenul de 90 de zile prevăzut în legislaţia din domeniul serviciilor de interes public, timp în care firma Rosal era obligată să asigure continuitatea serviciilor, între timp, autorităţile lansând, așa cum am menționat, o licitaţie pentru desemnarea unui nou operator, demers care întâmpină probleme, din cauza contestațiilor. Numai că, așa cum se vede mai la tot pasul prin Ploiești, Rosal doar s-a făcut că a continuat serviciul de curățenie a căilor publice, doar din când în când mai putând fi văzut vreun măturător sau vreo mașină care să măture străzile, în continuare saci cu gunoi neridicați fiind nu doar lângă platformele de colectare a gunoiului menajer, ci inclusiv pe străzi şi pe lângă stâlpii care asigură iluminatul public al orașului!

You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

Leave a Reply

*