Punte pietonală între Băneşti şi Câmpina, variantă de acces la podul de piatră din vremea lui Cuza

V. Stoica

Grav afectată în urma inundațiilor din anul 2014, structura podului care era folosit încă din vremea lui Alexandru Ioan Cuza de oamenii din zonă pentru a merge de la Bănești la Câmpina peste râul Doftana nu mai permite utilizarea acestuia. Ce a mai rămas în picioare de la prăbușirea din urmă cu patru ani este un adevărat pericol pentru persoanele care s-ar mai încumeta să folosească respectiva structură, de altfel circulația rutieră fiind interzisă complet pe podul de peste Doftana.
Pentru că nu există posibilitatea reabilitării podului vechi, Primăria Bănești – în colaborare cu Consiliul Județean Prahova și cu Primăria Câmpina – a inițiat din nou procedura de achiziție a lucrărilor de construire a unei punți pietonale de acces care să facă legătura între cele două localități aflate de-o parte și de cealaltă a râului Doftana.
În documentație se arată că refacerea podului de piatră de peste râul Doftana nu este posibilă într-un timp foarte scurt, deoarece pentru structura respectivă – monument istoric – ar fi nevoie de foarte multe autorizații speciale, avize și de fonduri substanțiale pentru a fi refăcută.
Podul de piatră a fost construit în perioada 1861-1864, în timpul domniei lui Alexandru Ioan Cuza. Informaţiile despre istoria locului spun că podul din piatră cioplită de la Băneşti, peste râul Doftana, a fost construit după un proiect întocmit de inginerul şef P. Perez, ca urmare a ordinului 623 al Direcţiei lucrărilor publice din anul 1859. Podul din piatră cioplită de la Băneşti, considerat o adevărată operă de infrastructură a timpului lui, a fost intens utilizat până în anii 1952-1956, când a fost construită actuala variantă a DN1.
Această rută era folosită, zilnic, de sute de locuitori din zonă care făceau naveta cu bicicletele sau pe jos către locurile lor de muncă din Câmpina.

You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

Leave a Reply

*