Posts Tagged ‘Administraţie’

A fost semnat contractul de finanțare pentru proiectul Coridorului de mobilitate urbană durabilă Piața Emanuil Gojdu – Vasile Alecsandri

Luni, 10 decembrie, Primăria Municipiului Oradea, în calitate de beneficiar, reprezentată prin primarul Ilie Bolojan, a semnat la Cluj-Napoca contractul de finanțare aferent proiectului „Coridorul de mobilitate urbană durabilă Piața Emanuil Gojdu – Vasile Alecsandri, Oradea” cod SMIS 126216, finanţat în cadrul Programului Operaţional Regional 2014 – 2020, Axa prioritară 4 – Sprijinirea dezvoltării urbane […]

Meridian 22 are ipoteca la banca pe intreg patrimoniul! Pana si pe strandul de pe insula din Cotul Mic

Meridian 22 trece printr-o situatie financiara fara precedent, acest lucru fiind ascuns de conducerea societatii si de executivul condus de Francisc Boldea, pana si Consiliului local.Problemele societatii s-au agravat in

Verdict amânat! Salprestul poate scăpa de faliment la primăvară

Sentință amânată în cazul societății de salubritate ”Salprest”, aflată în insolvență. Soarta acesteia se va decide la primăvară, anunță primarul Francisc Boldea. ”În mod normal, așa cum s-a anunțat, la 22 noiembrie trebuia dat verdictul în legătură cu soarta acestei societăți, aflată în insolvență. Termenul s-a prelungit însă până la primăvară. Așadar, verdictul s-a amânat pe luna martie anului viitor”, precizează edilul șef. Până atunci, s-au adus 50 de tone de sare, 50 de tone de nisip și 10 tone clorură de magneziu, pentru deszăpezire. A fost stabilit și programul de lucru de opt ore, între 6 și 10 dimineața și 16 – 20 seara, cu posibilitatea de prelungire în caz de nevoie. Din efectivul aprobat de 51 de angajați, în urma plecărilor, la ora actuală mai sunt 47. Tarifele practicate de firmă sunt stabilite prin licitație, conform legii și ca atare Primăria nu se poate opune acelor tarife stabilite în urma unei licitații, la care ”Salprestul” a participat, pentru salubrizarea orașului. ”Problema unei firme aflată în insolvență este că orice cheltuială trebuie aprobată de firma care supraveghează insolvența. Pentru toate aceste activități, Salprest nu mai este independentă. Ca atare, colaborarea cu Consiliul este mai grea, pentru că orice bani […]

Tramvaie împodobite de sărbători, în Oradea

Societatea de transport public orădeană, OTL, invita orădenii, începand de marți, 11 decembrie, să se bucure în timpul calatoriei cu tramvaiul de spiritul sarbatorilor de iarna. Aastfel, doua tramvaie impodobite cu globuri si ghirlande stralucitoare sunt pregatite de sarbatoare de catre OTL in colaborare cu un grup de 10 elevi din clasa a VII-a A, […]

Cadou de sărbători! Societatea Meridian 22, controlată de Curtea de Conturi Timiș

Inspectorii Curții de Conturi Timiș fac în această perioadă verificări la societatea Meridian 22, aflată în subordinea Primăriei și Consiliului Local Lugoj. Controalele au început în data de 26 noiembrie și se vor finaliza pe data de 14 decembrie. Reprezentanții firmei spun că aceste verificări sunt cele care se efectuează periodic, exact ca în cazul pri­mă­rii­lor. “Noi am fost înștiințați de către Curtea de Conturi, de aceste verificări, încă din data de 7 august, printr-o a­dresă care are următorul e­nunț: conform programului de activitate al Curții de Conturi pe anul 2018 vă co­mu­ni­căm că în perioada 26.11. 2018 – 14.12.2018 urmează să efectuăm o acțiune de control cu tema Controlul si­tua­ției evoluției și modul de administrare a patrimoniului public și privat al Unității Ad­ministrativ Teritoriale, de către Register A de interes local și societăți comercial cu capital integral sau majo­ritar al UAT pe anul 2017 la en­titatea Meridian 22 S.A Lu­goj. Este un control normal, care se face la toate pri­mă­riile și societățile cu capital de stat la o anumită perioadă de timp. La noi Curtea de Con­turi nu a mai fost de cinci ani, pentru a face o verificare generală. Inspectorii au mai fost în urmă cu doi ani, […]

Conducerea Consiliului Judeţean Bihor reacţionează după criticile lui Ionel Avrigeanu

După ce vineri, şeful grupului consilierilor liberali din cadrul Consiliului Judeţean Bihor, Ionel Avrigeanu a declarat într-o conferinţă de presă că preşedintele CJ Bihor, Pasztor Sandor, a obţinut cu mai bine de doi ani în urmă aprobarea cheltuirii unei sume pentru un document care nu a mai fost întocmit nici până în ziua de azi, […]

Iluminatul de sărbători a costat bugetul local 40.000 de euro

Pentru municipalitatea lugojeană, 2018 este ultimul an de contract cu firma ”Elba”. ”Nu am gândit chiar bine de la început, pentru că suma alocată a fost destul de mică pentru un oraș de 50.000 de locuitori ca Lugojul. Suma echivalentă totală este de 40.000 de euro pe an. Ea presupune montarea, demontarea și repararea instalațiilor vechi, achiziționarea și aducerea unora noi și închirierea, în ultimii doi ani, a cortului de lumini, care a devenit o ”modă” care a prins în întreaga țară. Astfel de cupole se închiriază pe oră, așa s-a aprobat și la Lugoj, în ședința de consiliu local. Pot spune doar că firma a lăsat la jumătate de preț, dar și așa această închiriere reprezintă o treime din cei 40.000 de euro. Dar, e drept, este cel mai frumos lucru”, ne-a declarat Francisc Boldea, edilul șef al Lugojului. Anul acesta, o macara specială a montat stâlpul cortului de lumină în Piața J.C. Drăgan. Cupola din acest an este susținută de un stâlp de 22 de metri, mult mai înalt decât cel de anul trecut, de 16 metri. Înălțarea și coborârea pilonului central, precum și stabilirea unghiurilor de susținere necesită măsuri speciale de securitate. Anul acesta, s-au achi­ziționat ornamente […]

Firmă din Suceava amendată pentru încălcarea regulilor privind colectarea selectivă a deșeurilor

O firmă din municipiul Suceava cu sediul pe strada Aleea Jupiter a fost amendată sâmbătă, 8 decembrie, cu 2.000 de lei pentru nerespectarea regulilor privind colectarea selectivă a deșeurilor. Anunțul a fost făcut de viceprimarul Lucian Harșovschi care a fost la fața locului împreună cu agentul constatator, un polițist local, pentru a aplica sancțiunea. Firma […]

Redeschiderea Bazarului, așteptată de comercianți

Redeschiderea Bazarului lugojean, de pe Splaiul Morilor, așteptată de comercianții de haine, încălțăminte și bricolaj, închis de anul trecut pentru lucrări de autorizare la incendii, se amână din cauza unor solicitări suplimentare din partea celor de la ISU Timiș. Ce­rin­țe­le vizează asigurarea parame­trilor de presiune. “Am primit de la ISU solicitarea să aducem presiunea la hidranții de la Bazar, la parametrii pe care îi au ei și apoi urmează să ne elibereze autorizația. Noi am trimis documentația și aș­tep­tăm să dea o decizie. În ultimele luni, la bazar au fost înlocuite 12 uși cu altele noi și s-a refăcut partea de instalație electrică. Am făcut ce mi s-a cerut”, a explicat Cristian Galescu. În prezent, există 35 de solicitări pentru ocuparea spațiilor puse la dispoziție în cele două hale, cu o suprafață totală de aproximativ 2000 de metri pătrați. Conform planului anunțat la începutul lucrărilor de îndeplinire a con­di­țiilor pentru autorizarea la incendiu au fost prevăzute 36 de spații de 15 mp. În urmă cu trei ani Primăria Lugoj a reparat și acoperișul pe o su­prafață de 1800 mp.

Parc mare, între Caștela și strada Tapiei

Parcul din cartierul Caștela, în zona Bisericii Penticostale este aproape de finalizare. S-au amenajat foișoare, s-au făcut alei și parcări și două locuri noi de joacă. La primăvară, va fi pus și gazon, care va completa parcul deja existent. ”Este o lucrare multianuală. Valoarea lucrărilor care mai trebuie făcute la anul este de 400.000 de lei”, precizează primarul Francisc Boldea, care a completat: ”Am îngrădit biserica cu un gard de câteva sute de metri, ca oamenii să nu mai intre cu animalele acolo. Vom scoate toate mașinile de pe Aurel Vlaicu și vom merge cu parcul până la intersecția cu strada Tapiei”. În zona de pe Aurel Vlaicu, la intersecția cu Tapiei, unde sunt pomi căzuți și se adună gunoaie, se va face o amenajare frumoasă, ca în fața Bisericii Penticostale. ”Precizez că aceste fonduri nu au nimic comun cu Programul european de reabilitare a celor trei cartiere defavorizate Caștela Mondial, Tapiei și Măguri, adjudecat recent de Biroul Management, Proiecte şi Programe al Primăriei, în valoare de 5 milioane de euro. Pentru acesta sunt bani separați și proiecte separate. Toată partea de proiectare trebuie să fie gata și aprobată până la 1 august – obligatoriu. După 1 august, trebuie să […]