Posts Tagged ‘Grupul pentru Promovarea Infrastructurii’

Bursele acordate tinerilor români pentru a deveni ingineri au o tradiție veche în spate

La sfârșitului prea greu–încercatului secol al XIX–lea, mai precis în anul 1894, tânăra Academie Română primea, de la Vasile Adamachi, sarcina să se îngrijească de testamentul extrem de generos al acestuia. Astfel, a luat naștere un act cu o valoare și…

Cornel Marțincu: ”Arhiva tehnică IPTANA e zestrea de infrastructură de transport în România și măsoară aproape 7 kilometri”

Cornel Marțincu, inginer și Director General IPTANA, a pătruns în tainele meseriei de proiectant lansând și o provocare pentru generația următoare de profesioniști care vor continua construirea rețelei rutiere existente. Acesta a subliniat că instituți…

Canalul Dunăre-București a fost dintotdeauna o dorință a mai multor generații de români. Ce a spus exploratorul Jacques Cousteau când a venit în România

Cornel Marțincu, inginer și Director General IPTANA (fostul pilonul principal pentru dezvoltarea infrastructurii de transporturi din Romania), a explicat într-un limbaj tehnic și economic care este stadiul real al dezastrului al mult așteptatului proie…

Îmbunătățirea siguranței rutiere – Strategia ”Viziunea 0 (zero) victime” din accidentele rutiere

Nu poți avea soluții la probleme nerezolvate de 20 de ani prin aceiași oamenii care le-au gestionat în acest interval. Iar PNRR este un document neplauzibil, dacă este să analizăm domeniul siguranței pu sub lupa rațiunii în acest plan. Cităm din PNRR: …

Infrastructură, accidente, victime – un cerc vicios pentru români. De ce tac autoritățile?

Românii care și-au luat concedii, luând cu asalt șoselele, se lovesc de un cerc vicios. Accidentele ce se țin lanț pe autostrăzi, drumuri naționale și europene, au multiple cauze pe care decidenții politici nu le consideră deocamdată relevante pentru a…

Dezvoltarea neechilibrată și lipsa de echitate în raport cu misiunea statului român

Așa cum demonstram încă de acum 4-5 luni, decidenții nu au întreprins până în prezent pași reali, tangibili pentru realizarea unei dezvoltări echilibrate și echitabile a întregii Românii. Trenduri printre decidenți în domeniul infrastructurii rutiere –…

Autostrada București – Brașov, un vis încă din 1979. Ce nu cunosc românii?

Autostrada București – Brașov a cărei planificare/proiectare a început acum peste 40 ani a rămas o prioritate pentru programul de autostrăzi. Un subiect fierbinte în ultimul deceniu care persită până astăzi este congestia traficului rutier pe Valea Pra…

PNRR, un storytelling politic fără viziune tehnică și administrativă

PNRR e un storytelling politic care a fost plămădit în absența unei viziuni de ansamblu. Astfel, componenta tehnică este o mare lipsă în cadrul acestui document oficial al statului român care conține greșeli de scriere, diacritice (inclusiv vocabula Ro…

Podul supendat de la Brăila ia apă din vina constructorului. Ce soluții există pentru această problemă

Nicolae Noica, fostul ministru al Lucrărilor Publice şi director general al Bibliotecii Academiei Române, a explicat într-un interviu acordat Grupului pentru Promovarea Infrastructurii că situația semnalată recent de presă la Podul suspendat de la Brăi…

Cornel Marțincu, despre tuneluri: ”Din păcate pentru România, toată experiența și resursele pe care le-am avut le-am irosit”

Cornel Marțincu, inginer și Director General IPTANA (fostul pilonul principal pentru dezvoltarea infrastructurii de transporturi din Romania), aduce în discuție un subiect delicat pentru rețeaua de transport din România, respectiv tunelurile, o soluție…