Sprijin financiar de urgenţă pentru 12 familii de prahoveni

N. Dumitrescu

Printre beneficiarii unei recente hotărâri a Guvernului privind acordarea de sprijin finaciar de urgenţă se regăsesc şi prahoveni. Este vorba despre 12 familii – dintre cele 241 la nivel naţional – pentru care s-a dispus, printr-un act normativ publicat deja în Monitorul Oficial, acordarea unor ajutoare de urgenţă, din bugetul Ministerului Muncii, destinat celor aflaţi în situaţii de necesitate cauzate de incendii, inundaţii, ploi abundente, alunecări de teren, probleme grave de sănătate ori alte cauze care pot conduce la riscul de excluziune. Beneficiarii sunt din comunele Prederal – Sărari, satele Tulburea şi Vitioara de Sus, Cocorăştii Mislii – satul Goruna, Plopu – satul Gâlmeia, Tomşani – satul Magula, Colceag, Măgurele, dar şi oraşul Comarnic, aceştia urmând să primească sume diferite de bani, în funcţie de situaţia cu care se confruntă fiecare în parte, respectiv de 2.500 de lei, 4000 de lei, 4.500 de lei, 5000 de lei, 6000 de lei, cea mai mare sumă fiind de 7000 de lei.
Potrivit legislaţiei în vigoare, Guvernul, la propunerea Ministerului Muncii, poate dispune acordarea de ajutoare de urgenţă familiilor şi persoanelor singure care se află în situaţii de necesitate din cauza calamităţilor naturale, a incendiilor sau a accidentelor, precum şi pentru alte situaţii deosebite cauzate de starea de sănătate sau care pot conduce la riscul de excluziune socială, precum şi alte situaţii stabilite prin hotărâre a Executivului. Ajutoarele de urgenţă se aprobă prin hotărâre a Guvernului, în baza unor propuneri întemeiate transmise de către agenţiile teritoriale de prestaţii sociale. Propunerea de acordare a ajutoarelor de urgenţă are la bază atât solicitarea depusă de un membru de familie sau de către persoana singură, cât şi ancheta socială prin care se confirmă existenţa situaţiilor de necesitate ori, după caz, a problemelor deosebite cu care confruntă familiile sau persoanele singure. Ancheta socială este efectuată de agenţia teritorială cu asistenţa personalului din serviciul public de asistenţă socială sau de către persoana/persoanele desemnată/desemnate prin dispoziţie a primarului, documentul fiind avizat de primar şi de prefect. Pentru acordarea ajutoarelor de urgenţă, agenţiile teritoriale transmit Agenţiei Naţionale pentru Plăţi şi Inspecţie Socială anchetele sociale efectuate, care cuprind numele beneficiarului, adresa de domiciliu/reşedinţă, situaţia pentru care se propune ajutorul de urgenţă şi suma propusă cu titlu de ajutor de urgenţă.

You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

Leave a Reply

*