Teribilism în stare pură – doi tineri fac revoluție în sportul românesc!

Mă aștept ca această acțiune să repoziționeze sportul românesc pe alte coordonate, să dea o șansă de supraviețuire sportivilor, antrenorilor, cluburilor mici, tuturor celor ce o duc greu și trăiesc nesigur de pe o zi, pe alta. Conferința SPORT BUSINESS CHAIN se desfășoară în perioada 28-30 septembrie, la Domeniul Știrbei, și poate schimba vieți, poate marca destine, și asta grație unor tineri români, școliți peste Canal, care i-au cucerit pe străini, prin gândirea și puterea lor de analiză, și acum s-au întors să-și pună învățăturile în practică și în sportul autohton. Să le spun și numele, pentru că urmează să comentăm împreună evenimentul ce va avea loc peste aproape o lună și jumătate – ei sunt Teodora Busurcă și Cosmin Albu, tineri pe care eu îi consider teribiliști, adică un pic țicniți, mai pe românește, după ce am avut o întâlnire cu ei și mai multe schimburi de mesaje.

Rep. Ați făcut studiile în Manchester, știu din relatările voastre că abordarea de acolo v-a uimit, dar nu v-a surprins, pentru că, de altfel, doreați o școală altfel. De ce v-ati întors acasă, ce sperați să reușiți aici?

Teodora: În Manchester ne-am împlinit cunoștințele, am descoperit lumea și am lucrat cot la cot cu englezii, ba pe unii i-am și depășit! La finalul studiilor am fost angajați și ni s-a dat și un proiect în dezvoltare, ceea ce vom face cât de curând, după acest examen al vieții noastre, Conferința SPORT BUSINESS CHAIN. Este ambiția noastră, credința noastră că și în România se pot face afaceri în sport, din care să trăiască foarte bine toată lumea. Noi nu aducem ceva nou în România, pentru că în lume se practică astfel de întâniri, și cel mai bun exemplu este Soccerex, cea mai mare platformă de business din lume, pe domeniul fotbalului, unde am lucrat și noi ca voluntari. SPORT BUSINESS CHAIN propune românilor o întâlnire cu cei mai cunoscuți lideri internaționali din mediul de afaceri sportive, care să le răspundă la toate întrebările

Rep. Aveți mare încredere în inițiativa voastră, pe ce vă bazați, dacă pot să întreb astfel?

Teodora: Conferința SPORT BUSINESS CHAIN are câteva particularități, care ne dau garanția succesului – numele și personalitatea vorbitorilor, temele care vor fi dezbătute, posibilitățile de discuții particulare, cât și surprizele ce-i așteaptă pe participanți, nu putem să divulgăm chiar totul…

Rep. Să începem cu speakerii

Teodora: Sunt 30 de de vorbitori, fiecare cu experiența și valoarea lui, care au confirmat prezența la eveniment – și o să încep cu Yves Le Lostecque, președintele Comisiei Europene de Sport, apoi Mike Matischak, Associate Vice-President Communications EME NBA, Sebahtin Devecioglu, de la Firat University, George Ogăraru, Senior Consultant la Ajax Amsterdam Academy, Lukas Dorda, Marketing and Sponsorship Consultant la Johan Cruyff Institute, cât și prietena noastră comună Gabriela Tichelea, Managing Director la GTS – Agency Ex-Handball Player, despre care ați scris cum reușește ea să-i ajute pe sportivii aflați în situații fără ieșire. Și lista continua, firește, însă va trebui ca cei ce doresc să afle mai mult să intre pe site-ul Conferinței SPORT BUSINESS CHAIN (n.n. https://sportbusinesschain.com/wp-content/uploads/2018/06/SBC2018-Events-Agenda.pdf)

Rep. Și toți acești speakeri vor aborda aceleași teme, dar din punctul lor de vedere?

Teodora: Vreau să spun din start – tema principal a Conferinței este Monetizarea Sustenabilă a Organizațiilor sportive, un subiect generos, care are mai multe arii de cuprindere, prin care o entitate sportivă poate ajunge la acea liniște financiară pe care și-o dorește:
– Wim Mathues va prezenta Strategia europeană de sponsorizare
– Maik Matischak va vorbi despre modul cum comunică Organizația NBA în piața europeană
– Diego Valdes, director la SBI Barcelona, prezintă trendurile curente în industria fotbalului și leadership-ul cerut de către noile generații de lideri sportivi
– Mike Farnan, fost Managing Director la Manchester United, abordează subiectul academiilor sportive, în țările în curs de dezvoltare
– Reprezentanții WSC Sports Technologies, B-Engaged, Blinkfire Analytics și SmartReplay vor dezvolta subiectul implicării comunității și crearea unor experiențe personalizate pentru fani

Rep. Ai amintit ceva mai sus de Soccerex, unde ați lucrat și voi ca voluntari. Acesta este un fel de etalon pe care vreți să-l copiați?

Teodora: Soccerex este cea mai mare Conferință dedicată afacerilor în fotbalul mondial. Am avut bucuria să fim amândoi voluntari la două ediții, în 2015 și 2016, organizate la Manchester. Am trait pe pielea noastră cum o conferință poate, în primul rând, să devină o sursă pentru dezvoltarea networkingului și, implicit, a unor potențiale relații de afaceri și colaborare – exact contextual pe care încercăm și noi să îl cream. Experiența dobândită la Soccerex ne-a ajutat să conturăm evenimentul SPORT BUSINESS CHAIN, mai întâi în minte și mai apoi în realitate. Ne-am pus în joc toate resursele noastre financiare, de luni întregi lucrăm la organizare cu puteri sporite, apelăm la toate cunoștințele, pentru că acesta este examenul vieții noastre și trebuie să-l trecem cu brio. Această conferință poate să însemne un start-up în business-ul din sportul românesc, dar și din toată regiunea Europei de Est. Suntem optimiști și vom reuși!

Rep. Avem o conferință, vreo 30 de speakeri internaționali de renume, subiecte foarte interesante, chiar revoluționare, dacă vrei, însă aș vrea să-mi explicit mai concret cum poate un club mic să beneficieze de această revoluție sportivă, pe care voi o propuneți?

Teodora: Este simplu – noi urmărim idea de lanț al ecosistemului sportiv, de altfel așa se și traduce SPORT BUSINESS CHAIN, unde organizațiile sportive să învețe cum să atragă noi venituri și să devină sustenabile financiar. Și sunt câteva variabile la care trebuie să apeleze, pentru a-și atinge țelul:
– Comunicarea în mediul online, chiar crearea de campanii social-media, digital marketing și fan engagement, dar și initiative prin care este implicată comunitatea
– Cum să generezi un plus de valoare pentru sponsori, astfel încât să fie atrase noi fonduri în mod inovativ
– Fie și doar participând la Conferința SPORT BUSINESS CHAIN, orice club mic poate beneficia de oportunitatea de a întâlni potențiali clienți, sponsori sau colaboratori

Rep. Va exista viață după prima Conferință SPORT BUSINESS CHAIN?

Teodora: Categoric! Ne dorim să construim un brand care, pe termen lung, să fie prezent în mai multe țări din Estul Europei. Vrem să oferim oportunități de dezvoltare și networking cât mai multor parteneri interesați și implicați în sport, din regiunea noastră. Dacă aruncăm un ochi către țările dezvoltate din Vest, vedem mai multe branduri globale sportive, de la cluburi, precum Barcelona sau Manchester United, sau furnizori de echipamente sportive, ca Adidas sau Babolat, la outleturi media, vezi BBC Sport și Sky Sport, sau instituții academic, cum sunt SBI Barcelona și Johan Cruyff Institute. În această enumerare, s-ar părea că Estul Europei a rămas în urmă, dar punând laolaltă oameni cu putere de decizie, dar și persoane dornice și capabile să producă schimbări pozitive în industria sportivă, suntem încrezători că acțiunea noastră va da naștere la noi idei, colaborări și entități care vor face revoluția mult dorită, în sportul românesc și nu numai. Avem în plan ca, an de an, să organizăm în România Conferința SPORT BUSINESS CHAIN, ba chiar vrem să avem și replici ale evenimentului și în Croația, și în Ungaria

Rep. Ești așa sigură pe tine, pe ceea ce faci, pe rezultate, încât vreau să te-ntreb direct: tu n-ai emoții?

Teodora: Am și eu febră, desigur, dar de departe Cosmin mă întrece – asta pentru că reacționăm diferit la stres și la munții de sarcini pe care trebuie să le rezolvăm, iar el este un perfectionist! E clar că pentru amândoi, Conferința SPORT BUSINESS CHAIN reprezintă o provocare, mai ales ținând cont de dificultățile pe care le întâmpinăm – noi venim cu o idee și cu o experiență din afara sportului românesc și trebuie să muncim zi și noapte, pentru a pune pe picioare proiectul de față

A consemnat Ionel Pană

You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

Leave a Reply

*