Variante pentru autobuzele noi de la Ploieşti: turceşti sau… româno-turceşti

Violeta Stoica

Autobuze BMC sau ISUZU sunt variantele pe care le poate alege Primăria Ploiești după finalizarea procedurii de achiziție demarate în luna februarie, la care inițial se înscriseseră patru ofertanți.
Deși, potrivit datelor publicate în Sistemul Electronic de Achiziții Publice, patru societăți comerciale se înscriseseră în cursa pentru parafarea unui acord-cadru de furnizare a 50 de autobuze noi Euro VI pentru Primăria Ploiești, doar două dintre acestea au și depus documentele necesare participării propriu-zise la licitația deschisă.
SC Mercedes Benz Romania SRL și SC GD Bus GmbH s-au înscris ca participanți la procedura de atribuire în SEAP, dar nu au depus documentele obligatorii în secțiunile dedicate din sistem. Astfel că au rămas pe baricade doar doi ofertanți:
SC BMC Truck&Bus SA Ciorogârla (cu terț susținător SC J.T Grup Oil SRL din Năvodari) și SC Anadolu Automobil Rom SRL din Ciolpani, ale căror documente trebuie să fie evaluate până la jumătatea lunii iunie. Dacă nu vor fi contestații după finalizarea procedurii de achiziție, autobuze turcești sau turco-românești vor circula pe străzile din Ploiești încă din toamna acestui an.

Cei doi ofertanți rămași în cursă pentru contractul de furnizare a 50 de autobuze noi propun modele similare. Astfel, potrivit transploiesti.ro, BMC Truck&Bus vine cu modelul Euro Bus Diamond (autobuz produs în România) și Anadolu Automobil Rom – cu modelul Isuzu Citiport.
Practic, autobuzele produse în România ar fi, potrivit unor voci, o variantă îmbunătățită a unui autobuz BMC 320 turcesc, iar Anadolu Automobil Rom ar veni cu Isuzu produs integral 3-dîn Turcia.
Oricare va fi varianta pe care o va alege Primăria Ploiești în urma procedurii de achiziție, autobuzele noi ar trebui să fie furnizate în tranșe, așa cum se precizează în caietul de sarcini elaborat de administrația locală ploieșteană.
Conform documentației de atribuire, autobuzele vor avea obligatoriu un sistem de supraveghere în interior și în exterior. Potrivit caietului de sarcini, șapte camere video vor acoperi toate colțurile din interiorul autobuzului, dar și pe ambele părți exterioare ale mijloacelor de transport în comun, sporind astfel atât siguranța circulației, cât și a călătorilor, pentru că montarea mai multor camere de supraveghere în interiorul acestora va reduce posibilitatea apariției hoților din buzunare.
Două camere video vor înregistra activitățile din afara autobuzului, fiind montate pe exterior, în stânga, respectiv în dreapta mijlocului de transport în comun. Două camere vor fi amplasate în așa fel încât să se înregistreze tot ceea ce se întâmplă în autobuz, în zona călătorilor, o cameră în zona șoferului, focalizată pe direcția de mers, o cameră pe partea din spate a autobuzului, pentru a se vedea dacă apar situații neprevăzute în această zonă. Mai mult decât atât, și activitățile șoferului vor fi urmărite prin intermediul unei camere speciale care să vizeze comportamentul acestuia în timp ce se află la volan, cum ar fi dacă vorbește la telefon în timpul mersului, dacă scrie mesaje pe telefon sau dacă primește în habitaclu persoane neautorizate.
Toate autobuzele trebuie să fie fabricate de un singur producător, să aibă același model, cu o capacitate de minimum 90 de locuri – din care cel puțin 23 de locuri pe scaune, cu podea joasă, fără niciun fel de trepte, pentru ca persoanele cu handicap să poată să urce cu scaunele rulante în autobuz.
În urma procedurii de achiziție, va fi încheiat un acord-cadru cu un singur agent economic, valabil doi ani, valoarea estimată a acordului–cadru fiind de 41,3 milioane de lei fără TVA.
Pentru că va fi vorba despre un acord-cadru, vor fi încheiate contracte subsecvente, câte unul pe semestru, valoarea estimată a celui mai mic contract subsecvent fiind de 4,13 milioane de lei.

You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

Leave a Reply

*